Gościmy

Odwiedza nas 186 gości oraz 0 użytkowników.

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Spacer to zdrowie – o zaletach codziennych spacerów?

Żyjemy w nieustannym stresie. Wielu z nas prowadzi siedzący tryb życia. Wiele godzin w ciągu dnia spędzamy przed ekranem komputera. Ma to bardzo negatywny wpływ na nasze zdrowie. Siedzący tryb jest powodem wielu problemów z kręgosłupem i stawami, powoduje nadwagę oraz kłopoty z krążeniem. Doskonałym lekarstwem, które nie tylko poprawia nam samopoczucie, ale też chroni nas przed groźnymi schorzeniami jest regularny spacer.

Codzienny 30 minutowy spacer gwarancją dobrej kondycji.

Doskonałe lekarstwo bez skutków ubocznych.

Jeśli chcemy poprawić swoją kondycję i żyć w dobrym zdrowiu nie musimy długo spacerować.  15 -30 minutowy regularny, codzienny spacer to samo zdrowie. Podczas spaceru pobudzane są mięśnie organizmu. Lepiej pracują stawy. Codzienny marsz ma też dobry wpływ na serce i cały układ krwionośny. Poprawia krążenie – chroni przed udarem. Osoby, które regularnie spacerują rzadziej chorują na osteoporozę. Spacer pomaga także w stanach lękowych i depresyjnych. Krótkie, kilkuminutowe wyjście na spacer, poprawia nastrój, dotlenia komórki mózgowe. Ruch sprawia, że jesteśmy mniej zmęczeni i szybciej mobilizujemy się do codziennych zajęć. Jest on również niezawodnym sposobem na utrzymywanie odpowiedniej wagi ciała. Podczas marszu spalamy zbędne kalorie.

Jak dobrze spacerować?

 Jesteś przemęczony? Masz problemy z koncentracją? Nie możesz skupić się na codziennych obowiązkach? Poświęć w ciągu dnia chociaż kilkanaście minut na spacer. Wbrew pozorom nie trzeba bardzo szybko biegać, aby widzieć rezultaty. Stonowany, ale równy marsz jest bardzo zdrowy i efektowny.  Podczas spaceru nie trzeba również stawiać dużych kroków i nosić dużych ciężarów. Wręcz przeciwnie. Dodatkowy ciężar podczas marszu może nadwyrężyć stawy. Jak się zmobilizować do spaceru? Najlepiej wybrać konkretną godzinę i w miarę możliwości się jej trzymać. Systematyczność jest drogą do sukcesu.

Najnowsze badania potwierdzają – „spacer to zdrowie”. Chcesz cieszyć się dobrym samopoczuciem i kondycją? Przeznacz na spacer chociaż 30 minut dziennie. 

Komentarze   

+1 #1 Barabasz 2014-07-09 01:11
Ja ze swojej strony polecam spacerować w samo południe, kiedy słońce jest najwyżej dzięki czemu nasz organizm ma szanse wytworzyć witaminę D, oczywiście pod warunkiem, że nasza dieta jest odpowiednio bogata w cholesterole :D wbrew temu co mówią różne mądre głowy w tv.
Cytować

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież